Sport in de openbare ruimte

De openbare ruimte moet ook geschikt zijn voor sport of recreatieve activiteiten. Hierbij kan gedacht worden aan verlichting van het skate park. Daarnaast is verlichting in het landscheidspark noodzakelijk langs het regionaal fietspad.
De openbare ruimte is voor ongeorganiseerde sport vaak cruciaal. D66 wil dat de overheid daarop inspeelt door te zorgen voor een openbare ruimte die beweging stimuleert. Sport en bewegen nemen we daarom direct mee bij de start van nieuwe gebiedsontwikkelingen De gemeente maakt hierover afspraken met projectontwikkelaars en woningcorporaties. Sport en bewegen in de openbare ruimte bevorderen we met het aanleggen van goede speelvelden en openbare speeltoestellen, het zorgen voor veilige en schone parken en het uitzetten en promoten van sport- en wandelroutes met gratis watertappunten. Belangrijk daarbij is de veiligheid voor gebruikers en het zorgen dat mensen met een beperking ook kunnen sporten.