Ronald van der Stad

Algemeen Bestuurslid / Fractiesecretaris / Duo-Raadslid Ruimte / Begeleidingscommissie Accountant Controle

33 jaar

Berkel & Rodenrijs

Graag stel ik me even voor, mijn naam is Ronald van der Stad, 32 jaar, woonachtig bij u in de buurt, voorheen operationeel directeur/salesmanager binnen twee bv’s en sinds twee jaar vertegenwoordig ik de inwoners van Lansingerland in de raad.

De maatschappij en omgeving verandert snel. De gemeente dient tijdig te anticiperen en dient klaar te zijn voor de toekomst.

Lansingerland is één van de jongste gemeenten van Nederland en heeft D66 de afgelopen 4 jaar zich succesvol ingezet voor de bouw van de scholen in Westpolder. Al ontbreekt het nu aan andere voorzieningen, zoals starterswoningen, de huidige generatie jongeren dienen we een toekomst te gaan bieden in Lansingerland. Ook de snel vergrijzende bevolking in met name de oudere wijken mogen we niet uit het oog verliezen. De beschikbaarheid en kwaliteit van zorgvoorzieningen dienen mee te groeien aan de behoefte.

De energietransitie vraagt veel van ons allen. Er is nog te weinig aandacht voor een economie waarin de waarden van economische, ecologische en sociale winst in balans zijn. De warmterotonde heeft voor ons (tuinbouw) gebied nog veel te betekenen om volledig van het gas los te komen.

Meer van Ronald van der Stad